Mijn favoriete les!

3 november 2018 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

​Topics:

Topics is een van mijn favoriete lessen. In deze lessen besprekken ze elke keer een onderwerp. Deze periode hebben ze het over de geschiedenis van medicijnen.

De kinderen kregen in de eerste les informatie over ziektes en rare genezinsmiddelen. Ze hebben het vooral over ziektes die in Engeland zijn voorgekomen, zoals de pest. Ze hebben het ook gehad over belangrijke mensen die wisten te weten waar de ziektes door ontstaan en hoe ze het kunnen genezen.

In de tweede les hadden ze het over dat mensen ziek werden door een bacterie in het water.

Wanneer de kinderen alle informatie hebben gekregen die ze nodig hebben, krijgen ze een opdracht. Soms is de opdracht om een poster te maken over het gene wat ze besprokken hebben en soms moeten ze er een verhaal of strip over maken.

Ik vind dit persoonlijk interesant door de manier waarop de leerkracht de les geeft, want geschiedenis is nooit mijn favoriete les geweest. Maar doordat de juf alles op een interessante manier over brengt en er een leuke opdracht aan hangt vind ik het veel leuker.