Mijn stage

18 september 2018

Ik loop nu al een paar weken stage, ik heb het erg naar mijn zin op het ST Nicholas primary school in oxford. Ik sta in de groep Year 6 Maple (groep 8). Maple is de naam van de klas, elke klas heeft een andere naam.

In de klas help ik de leerkracht en assistent met kleine taakjes zoals: dingen kopieren en bijsnijden, de vragen van de kinderen beantwoorden, het werk van de kinderen controleren, in groepjes met de kinderen werken en 1 op 1 lezen met de kinderen.

Mijn gemiddelde dag ziet er als volgt uit:

Ik kom op stage aan rond half 9, bij de receptie moet ik mezelf inschrijven, zodat ze weten wie er allemaal in het gebouw is voor als er bv een brand is, daarna ga ik naar mijn klas en komen de kinderen om 8:45 binnen. de kinderen beginnen dan met hun spelling en gaan daarna hun dagelijkse zinnen schrijven, nadat ze dat hebben gedaan lezen ze hun zinnen voor en gaan ze verder met rekenen.

Net voor de pauze lezen ze samen in het boek Wonder, die voorgelezen word door de assistent Sue. Na de pauze komen ze terug binnen en doen ze meestal begrijpend lezen, daarna hebben ze een grote pauze van 1 uur (de kinderen eten op school, ze krijgen altijd drie keuzes: vlees optie, veggie optie en een broodje). Na de pauze gaan ze aan de slag met hun onderwerpen, voor deze periode is het : de geschiedenis van medicijnen. Rond 14:45 moeten de kinderen naar de aula voor een assembly. dit is een soort van bijeenkomst van de school waarin ze praten over hun vissie. Ze hebben er 12 en deze periode is het vertrouwen, als ze hiermee klaar zijn is het al 15:15 en mogen de kinderen naar huis. Als alle kinderen weg zijn mag ik ook naar huis.