Wonder

3 november 2018

Op stage zijn de kinderen gezamelijk met de juf het boek 'Wonder' aan het lezen. Elk kind heeft een eigen exemplaar van het boek.

Ik vind dit echt geweldig! Ik wilde zelf al een tijdje het boek kopen en lezen, maar nu kan ik gewoon lekker met de kinderen meelezen.

Ik ben blij dat ze dit boek lezen op stage, omdat ze er veel plezier aan hebben maar er stiekem ook iets van leren. Zonder dingen te verklappen over het verhaal zal ik proberen uit te leggen wat ik bedoel.

Het boek gaat over een Jongen met een misvormd gezicht die voor het eerst naar een school gaat. natuurlijk gebeurt er van alles vanwege zijn uiterlijk. Door die dingen die gebeuren met het jongentje leren de kinderen hoe zo iemand zich voelt en dat het leven niet altijd makkelijk kan zijn.

De kinderen leren ook dat iedereen anders is en er anders uit kan zien, maar dat je niemand moet beoordelen op zijn uiterlijk. Je moet iemand juist beoordelen op zijn persoonlijkheid. Of te wel:

DON'T JUDGE A BOOK BY HIS COVER

Van reisblog naar fotoboek